10de editie Business Innovation Program Food afgerond
Ook de 10de editie van het Business Innovation Program Food (BIPF) is afgerond! Na vijf intensieve modules vol kennis, inspiratie en ondernemersfocus sloten de deelnemers hun traject deze week af. Tijdens de feestelijke afsluiting presenteerden zij hun inzichten én een concreet actieplan voor de komende 100 dagen.
Deze keer werkten innovatieve bedrijven uit de agri- en foodsector aan de volgende stap in hun ondernemersreis. Het programma daagde hen uit om kritisch naar hun businessmodel te kijken, groeikansen scherp te formuleren en concrete vervolgstappen te bepalen. Opvallend dit keer was de deelname van drie mkb-ondernemingen met een sterk innovatief idee.
Jeroen Stegeman van De Buurman uit Zwolle: “Het programma heeft mij veel handvatten & tools gegeven om tot een goede product-market fit te komen, die ook nog eens schaalbaar is. De vele interviews helpen hierbij. Dat vraagt natuurlijk een grote tijdsinvestering, maar dat verdien je naar mijns inziens dubbel & dwars terug!”
Deelnemende bedrijven aan editie 10:
- Kramers’ Seafood Trading (Flevoland)
- Ztreek (Overijssel)
- De Buurman BV (Overijssel)
- Artisan by Asha (Gelderland)
- InnoPlant(Flevoland)
- Geo Plant (Zeeland)
- ZTI smart machines (Noord Holland)
- Jubl (Noord Holland)
Nieuwe editie start in september 2025
Inmiddels is de werving voor editie 11 gestart! Werk jij aan een innovatie die bijdraagt aan de voedseltransitie en wil je je business versterken met hulp van experts, investeerders en ervaren coaches? Meld je dan aan voor de volgende editie van het BIPF. Voor diegene die eerst meer wil weten, is er op 3 juli 2025 van 10.00–11.00 uur een introductieworkshop.
- Aanmelden kan tot: 17 september 2025
- Programma (5 woensdagochtenden): 24 september, 8 oktober, 29 oktober, 12 november en 26 november 2025
- Meer informatie en aanmelden kan hier
Over het Business Innovation Program Food
Het BIPF is een samenwerking van de Regionale Ontwikkelingsmaatschappijen (ROM’s), Invest-NL, Rabobank, Foodvalley NL, RVO en Gritd. Oost NL en NOM zijn programmaleiders, met Oost NL als verantwoordelijk communicatiepartner.



